Geoblog.pl    aniaitomek    Podróże    Peru, Boliwia 2013    Tajemnicze linie Nazca

Tajemnicze linie Nazca

Peru
Peru, Nazca

O 8 rano opuszczamy Huacachine i jedziemy do odleglej o 2,5 godz drogi autobusem miejscowosci Nazca. To tutaj na sasiadujacym z miejscowoscia plaskowyzu znajduja sie mityczne linie, ukladajace sie w tzw. geoglify czyli rysunki osiagajace nawet kilkaset metrow dlugosci, przez to widoczne tylko z lotu ptaka. Decydujemy sie na najlepsza a przez to najdrozsza forme ich zwiedzania czyli polgodzinny przelot nad plaskowyzem malym 6-miejscowym samolotem (4 pasazerow czyli my oraz 2 pilotow:) ). Okazuje sie ze linie widziane z gory nie sa tak wielkie jak mozna sie spodziewac ale mimo to udaje nam sie wypatrzyc wszystkie rysunki na naszej trasie m.in. malpe, kolibra i astronaute. Lot jest dosyc intensywnym doznaniem dla blednika bo maly samolocik rzucany jest przez turbulencje i co chwila ostro skreca by umozliwic nam lepszy widok. Ale po pol godzinie lotu szczesliwie ladujemy z powrotem w Nazca a nie w Rydze;) Teorii odnosnie tego do czego mogly sluzyc linie jest wiele, ale zadna nie jest do konca przekonujaca. W przewodnikach dominuje poglad ze byl to skomplikowany system do okreslania zrodel wody oraz pór zbioru i siewu uzywany przez miejscowych rolnikow. Naszym zdaniem rownie dobrze linie mogla wykonac grupka znudzonych miejscowych dzieci ;) odpowiedzi na nasze pytania nie znajdujemy rowniez w miejscowym muzeum. O 21 mamy nocny autobus do Cuzco wiec mamy sporo czasu. Wloczymy sie wiec po miasteczku, w ktorym za bardzo nie ma w sumie co robic. Szwedamy sie po targu, kupujemy owoce i jedzenie na droge, bo autobusem bedziemy jechac okolo 16 godzin.  Nastepna relacja juz z polozonego 3000 m wyzej Cuzco!